Direktlänk till inlägg 6 mars 2014
Jag tror att alla företag både försöker tjäna pengar men även
tänker efter på hur bra det egentligen. Jag tycker att det är
viktigt att alla företag ska tänka på miljön och inte bara för
pengarnas skull, utan att man ska bevara naturen så som den är.
Det viktigt för alla turister som kommer att allt ska vara fint
och bevarat och att alla produkter som säljs ska vara eko märkta.
Jag tror att att det är den som äger företaget som har det
yttersta ansvaret att allt ska vara miljöarbetat inom
turismbranchen.
Framtiden inom turismbranchen ser isåfall bra ut, men bara
om man anpassar sej efter miljön. Allt kommer att se mycket
finare ut i naturen, djuren kommer att må bättre. Turismen
kommer att öka mer och mer för varje år, mer pengar kommar
att tjänas och alla turister kommer att ha det bättre.
I privata sektorn i Botswanas turistnäring har man gjort detta frivilliga program (Botswana Ekoturism Certifiering System). Det startades 2010 och antalet miljöcertifierade läger i Botswana vuxit till totalt 15 nya fastigheter. De anser att naturen...
Respektera resmålets begränsningar - minsta möjliga slitage på natur och kultur Man ska respektera naturen och inte förstöra runt om kring sej. Man kommer för att uppleva det fina inte det förstörda.Gynna den lokala ekonominJu mer turismen handlar ...
Hållbar turism är när båda sidorna tjänar på det, allstå inte bara turisterna och inte bara lokalbefolkningen. Det beror helt och hållet på vilket land man kollar på, men Sverige har en hållbar turism. Det var under 1990-talet som hållbar turism börj...
Detta är jag & min pojkvän!Men nu är det så att jag ska ha denna bloggen som en eco turism blogg.Jag går på realgymnasiet, linje Hotell & turism med inriktning hotell & konferens. Tyvärr så kommer jag ej börja med att jobba med detta efter gymna...
Detta är min nya eco blogg. Nu kommer ni att få lära er massor om mej och eco turism. ...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
||||||||
3 |
4 |
5 |
6 | 7 |
8 |
9 |
|||
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
|||
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
|||
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||
31 |
|||||||||
|